Saturday 9 July 2011

Apabila POLIS hilang tahap KESABARAN.....

Angkuh , inilah segelintir golongan muda yang menyertai Perhimpunan Haram BERSIH 2.0
di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur.


9 Julai - Kuala lumpur , Perhimpunan Haram Bersih 2.0 kononya telah berjaya dilakukan oleh segelintir rakyat Malaysia yang mempunyai mentaliti yang rendah. Perkara ini dikaitkan pula dengan pencapaian mereka yang telah sampai di perkarangan Stadium Merdeka yang kononya telah diberi pekenan oleh YDP,Agong untuk melakukan aktiviti mereka. 

Tetapi malangnya , semakin mereka mara dan keras kepala serta mengingkari arahan polis agar bersurai mendapat kecaman hebat dari pelbagai pihak yang membantah perhimpunan tersebut diadakan pada hari ini di bandaraya Kuala lumpur. Ini adalah kerana , perhimpunan sedemikian hanya akan menimbulkan kerugian yang amat besar kepada mereka yang berniaga dikawasan-kawasan sekeliling tempat mereka memulakan perhimpunan haram tersebut.



Ini lah akibatnya apabila mengingkari arahan polis. Pihak keselamatan telah pun memberitahu awal lagi , jangan pakai baju BERSIH , jangan pakai baju kuning , ehhh..tak nak jugak pakai baju tu. bila dah jadi macam dalam gambar tu, tak ke POLIS akan dilebelkan bertindak kasar kepada mereka yang berhimpun. 

Ha , rasakan lah apa yg aggota rasa terpaksa berjaga malam semata-mata untuk menjaga agar negara kekal berada didalam keadaan amin dan damai.Tapi akhirnya Polis jugak yang dapat nama buruk sebab bertindak menangkap mereka yang telah menganggu gugat keselamatan orang lain.



 

No comments:

Post a Comment